EHBO aanvraag
Bij veel evenementen is de aanwezigheid van gediplomeerde EHBO-ers verplicht of op zijn minst gewenst.
EHBO Vereniging Sint Anthonis Het Zwaluwstaartje kan daarbij van dienst zijn. Alle leden van onze vereniging zijn inzetbaar om als vrijwilliger de eerste hulpverlening te verzorgen bij evenementen.
Onze vereniging heeft een rijk en gevarieerd portfolio van evenementen.
Voorbeelden zijn sportevenementen,zoals marathonloop,turnen,voetballen,volleybal,Activia Pinkstertoernooi en wielrennen in Oploo.
Onze vereniging zorgt voor de benodigde materialen zoals een AED,brancard,dekens,verbandkoffer en indien nodig portofoons.
De EHBO-ers zijn zichtbaar door herkenbare kleding en de EHBO-post is zichtbaar door de EHBO-banner.
De organisatie van het evenement dient onder andere zorg te dragen voor:
- Een afgescheiden goed verlichte en goed bereikbare ruimte,waarin de privacy van het slachtoffer wordt gegarandeerd.
- Sanitaire voorzieningen met stromend water.
- Stoelen en een tafel voor elke verbandpost .
- Indien mogelijk parkeerplaatsen voor de vervoermiddelen van de EHBO-ers.
- Het wordt op prijs gesteld als onze vrijwillige EHBO-ers van een maaltijd voorzien worden.
Aanvraag EHBO bij evenementen
- Alleen aanvragen die via deze website binnen komen worden in behandeling genomen, gebruik hiervoor het aanvraagformulier op deze website.
- Het aanvraagformulier is ook digitaal of via papieren versie te verkrijgen bij de evenementencommissie.
- Tijdens het evenementen staan ​​er altijd "koppels" van 2 EHBO'ers. Dit is om de veiligheid van de EHBO'er en het slachtoffer te vergroten.
- Het tarief bedraagt ​​10,00 euro per persoon,per uur. Tij dens de nachturen (00.00/m 07.00 uur) berekenen wij 15.00 euro per uur per persoon. Dit uurtarief dekt ook de materialen.
Organiseer je in 2024 een evenement waarbij je gebruik wilt maken van de EHBO van onze vereniging, dan dien je dit voor 31 december aan te vragen.
- Indien u nog geen datum weet voor uw evenement,vragen wij u toch een aanvraag in te dienen.
- Doe dit ook wanneer u niet zeker weet van het evenement door gaat. Het is prettiger EHBOers af te zeggen als uw evenement niet doorgaat, dan op korte termijn EHBOers te regelen voor uw evenement.
- Wanneer de aanvraag is binnengekomen, ontvangt u een schriftelijke bevestiging. Het kan zijn dat het bericht bij u in uw ongewenste e-mailbox terecht komt.
- Aanvragen die na 31 december binnen komen zullen worden belast met administratiekosten. (EHBOers worden op jaarbasis ingedeeld)
- Is uw evenement te laat aangevraagd, dan zijn wij helaas genoodzaakt €25,- administratiekosten te berekenen voor extra regelwerk.
- Indien wij een aanvraag ontvangen die binnen vier weken opgelost moet worden,berekenen wij €50,- administratiekosten.
Bij late aanvragen zullen we altijd ons uiterste best doen om EHBO-ers in te zetten, maar de garantie dat dit ook gaat lukken,kunnen wij helaas niet geven. Echter, de administratiekosten moeten wij helaas doorberekenen ook al kunnen wij geen EHBO-ers leveren.
Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden EHBO Sint Anthonis.
Als wij EHBO'ers in plannen dan gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden .
Voor inhoudelijke vragen over onze hulpverlening kunt u een e-mail sturen naar