• img_ehbo_041.jpg
  • img_ehbo_050.jpg
  • 140_0256.jpg
  • img_ehbo_020.jpg
  • img_ehbo_005.jpg
  • dsc00374.jpg
  • dsc00467.jpg
  • img_ehbo_014.jpg
  • img_ehbo_010.jpg
  • dsc08551.jpg
  • 140_0225.jpg
  • dsc00337.jpg
  • dsc01065.jpg
  • img_ehbo_028.jpg

Bij veel evenementen is de aanwezigheid van gediplomeerde EHBO-ers verplicht of op zijn minst gewenst. EHBO Vereniging Sint Anthonis Het Zwaluwstaartje kan u daarbij van dienst zijn. Alle leden van onze vereniging zijn inzetbaar om als vrijwilliger de eerste hulpverlening te verzorgen bij evenementen. Onze vereniging heeft een rijk en gevarieerd portfolio van evenementen waarop wij de eerste hulp verlenen. Voorbeelden hiervan zijn sportevenementen (zoals marathonloop, turnen, voetballen, volleybal, Activia Pinkstertoernooi en wielrennen in Oploo), sportdagen bij Metameer en motorcross in Stevensbeek, toneeldagen in Wanroij en festiviteiten rond Koninginnedag.
Onze vereniging zorgt zelf voor de nodige verbandmiddelen en andere materialen zoals een AED, brancards, dekens e.d. Daarnaast beschikken wij over portofoons en zijn al onze EHBO-ers herkenbaar door hun uniform en de EHBO post kan gemarkeerd worden met onze banner.

evenementen aanvraag 1De organisatie van het evenement dient onder andere zorg te dragen voor de volgende punten:

  • Een afgescheiden (liefst geluidsarme) goed verlichte en goed bereikbare ruimte, waarin de EHBO-ers eventuele slachtoffers kunnen verzorgen en waarin de privacy van de slachtoffers gewaarborgd is.
  • Sanitaire voorzieningen met stromend water.
  • tenminste een stoel voor elke ehbo'er + 1 stoel voor elke ehbo post voor evt. slachtoffers en tafels.
  • Indien mogelijk parkeerplaatsen voor de vervoermiddelen van de EHBO-ers.
  • Het wordt zeer op prijs gesteld als onze EHBO-ers van een maaltijd voorzien worden mede om het feit dat het zeer toegewijde vrijwilligers zijn.

Voor het aanvragen van een EHBO-ers voor uw evenement willen wij u graag attenderen op de volgende zaken:

Op evenementen staan er altijd "koppels" van 2 EHBO-ers. Dit is om de veiligheid van de EHBO'er en het slachtoffer te vergroten. Een koppel EHBO-ers kost € 10,00 per uur inclusief verbandmateriaal en andere EHBO middelen. Er geld een extra toeslag van 10,00 euro per EHBO koppel als er gepost wordt tussen 24.00 en 06.00.

Organiseert uw vereniging in 2018 een evenement waarbij u gebruik wilt maken van de EHBO-ers van onze vereniging, dan willen wij u verzoeken dit vóór 27 januari 2018 aan te vragen. Aanvragen die na deze datum voor aanvragen in het huidige jaar binnen komen zullen worden belast met administratiekosten waar wij 1x per jaar een jaaroverzicht maken en onze leden indelen aan de hand hiervan. Aanvragen die later binnen komen moeten extra opgevuld worden. De beoordeling hiervan rust bij het bestuur.

Mocht u uw evenement te laat zijn aan gegevraagd, dan zijn wij helaas genoodzaakt €25,- administratiekosten te berekenen voor extra regelwerk. Indien wij een aanvraag ontvangen die binnen vier weken opgelost moet worden, dan bedraagt de administratiekosten €50,-.

Bij late aanvragen zullen we altijd ons uiterste best doen om EHBO-ers in te zetten, maar de garantie dat dit ook gaat lukken kunnen wij u helaas niet geven. Echter, de boete zal altijd in rekening gebracht worden, ook al kunnen wij geen EHBO-ers leveren.

evenementen aanvraag 2Indien u nog geen exacte datum voor uw evenement heeft, dan verzoeken wij u toch een aanvraag bij benadering op te geven. Ook als u nog niet zeker weet of uw evenement doorgang vindt, verzoeken wij u een aanvraag in te dienen. Aanvragen kost niks en u kunt een aangevraagd evenement tot uiterlijk 7 dagen voor de geplande datum, zonder bijkomende kosten, afmelden. Het is mede voor ons eenvoudiger EHBO-ers af te zeggen als later nog bij te regelen.

Mocht u gebruik willen maken van onze diensten, dan kunt u het onderstaande aanvraagformulier invullen. Let op!!. Alleen aanmeldingen die schriftelijk of via de website binnenkomen, worden in behandeling genomen.

U ontvangt, nadat uw aanvraag binnengekomen is, een schriftelijke bevestiging. Het kan zijn dat het bericht bij u in uw ongewenste of spam emailbox terecht komt.

Als wij EHBO'ers in plannen bij gaat u automatisch akkoord met de Algemene voorwaarde tenzij daar afzonderlijke afspraken zijn gemaakt.

Voor inhoudelijke vragen over onze hulpverlening kunt u een email sturen naar evenementen email foto