EHBO bij evenementen

Onze EHBO’ers zijn opgeleid om effectief eerste hulp te verlenen. De EHBO’ers zijn gemakkelijk te herkennen dankzij herkenbare kleding die duidelijk aangeeft dat ze paraat staan om te helpen. Verder beschikken ze over materialen om een EHBO-post herkenbaar in te richten.

Om eerste hulp te verlenen hebben onze EHBO’ers onder andere een Automatische Externe Defibrillator (AED), dekens, en een goed uitgeruste verbandkoffer. Bovendien zijn onze vrijwilligers voorzien van (indien nodig) portofoons om efficiënte communicatie te waarborgen.

Tijdens het evenementen staan ​​er altijd “koppels” van 2 EHBO’ers. Dit is om de veiligheid van de EHBO’er en het slachtoffer te vergroten.

Wat verwachten wij van de organiserende vereniging?

De organisatie van het evenement dient zorg te dragen voor:

  • Een afgescheiden goed verlichte en goed bereikbare ruimte, waarin de privacy van het slachtoffer wordt gegarandeerd.
  • Sanitaire voorzieningen met stromend water.
  • Stoelen en een tafel voor elke verbandpost.
  • Indien mogelijk parkeerplaatsen voor de vervoermiddelen van de EHBO’ers.
  • Er wordt verwacht dat de EHBO’ers op jullie kosten eten en drinken krijgen tijdens de dienstverlening.

Aanvragen van EHBO bij evenementen kan via het aanvraagformulier op deze website.